2011. március 1., kedd

Ügyintézés

Ügyintézés folyamata a bíróságon

  • Ügyirat kezelési módok
-        Ügyiratok átvétele
-        Szóbeli kérelmek írásba foglalása
-        Postabontás
-        Iratok nyilvántartásba vétele (lajtromozás)
  • Érdemi mozzanatok:
-        Az erre feljogosított vezető az ügyintézők között kiosztja az ügyeket (szignálás)
-        Előkészítés
-        Érdemi döntés meghozatala
-        Döntés aláírása, kiadmányozása
  • Ügyiratkezelés:
-        Döntés letisztázása
-        Sokszorosítása
-        Továbbítás
-        Határidő nyilvántartás
-        Irattárazás
-        Selejtezés
  • Nyilvántartás
-        Nyilvántartási utasítás:
-        Lássa iroda (Li)
-        Nyt. 2011. 03. 10.
-        Bp., 2011. 02. 10.
-        Aláírás
-        5 naponta lehet leküldeni
  • Ügyiratok átvétele:
-        Átadás/átvétele
-        A beadványokat az alábbi módokon lehet a bírósághoz eljuttatni:
v     Postai úton ajánlva
v     Kézbesítővel
v     Személyesen:
§         A bíróság bejáratánál elhelyezett gyűjtőládába dobja be
§         A bírósági kezelőirodában adja le a beadványt
§         Hivatali órák alatt
§         Átvételkor ellenőrizni kell, hogy a jelzett iratok hiánytalanul megvannak-e, mellékleteket csatolták-e, illetéket lerótták-e, ha ezek közül bármelyik hiányzik, akkor azt a beadványra, borítékra rá kell írni
  • Borítékkezelés: a borítékot a felbontás után a beérkezett irathoz kell tűzni, ha
-        A beadás határidejéhez jogkövetkezmény fűződik
-        Ha a feladó neve, címe a borítékon van rajta
-        A hivatkozott mellékletek nem voltak benne
  • Gyűjtőláda:
-        A beadványokat felvilágosítási időn kívül, vagy ha az ügyfél úgy kívánja, a bejáratnál elhelyezett zárt gyűjtőládában is elhelyezheti
-        A gyűjtőládában lévő iratokat a hivatali munkaidő végén, vagy szükség szerint naponta többször üríteni kell
-        A kivett iratokon az aznapi érkeztető bélyegző lenyomatát elhelyezi
-        A további ügykezelői mozzanatok a következő munkanapon is elvégezhetőek
  • Beérkezés után:
-        A küldemény megvizsgálása (sérült, hiányos, …)
-        Érkeztetés: az átvett, sérült küldeménynél a sérülés tényét fel kell jegyezni, ha a küldemény postán érkezik és sérül volt, jegyzőkönyvet kell felvenni
-        Beérkezett beadványokat, annak 1. oldalán, vagy a felzetén érkeztető bélyegző lenyomatával kell ellátni, amely igazolja az átvételt
-        Az érkeztető bélyegzőt minden példányom és mellékleten fel kell tüntetni
-        Felzet:

-        Érkeztető bélyegző:
v     Bíróság neve
v     Bíróság székhelye
v     Ügyszám
v     Érkezés év/hónap/nap
v     Beérkezett példányok, mellékletek száma
v     Csatolt pénzösszeg
v     Lerótt illeték
v     Egyéb értékek
v     Eredeti okiratok
-        Hiánypótlás:
v     Ha a kezelőiroda a beadvány átvételekor észleli, hogy az hiányos, nem elég a példányszám, vagy az aláírás, vagy az ügyvédi bélyegző hiányzik, felhívja az ügyfelet a hiányok azonnali pótlására
v     Ha az ügyfél nem tesz eleget a hiányok pótlásának, de ragaszkodik a beadvány átvételéhez, akkor azt át kell venni tőle
-        Értékek:
v     A bírósághoz postán érkezett pénzt, egyéb értéket azon a bíróságon, ahol működik gazdasági hivatal, a gazdasági hivatal kezeli
v     Ahol nem működik gazdasági hivatal, a gazdasági ügyek intézésével megbízott személy kezeli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése